Random Thought…and it’s NOT about Dating!

Written by on Wednesday, June 10th, 2009 with 6 comments
Sooo…next month will mark one year of me starting Midtown Girl!!! And I am soo glad that I did. Blogging is more than just recreation for me. It has introduced me to a new world of bloggy friends, who have given me awesome advice, listened to me rant on every douche – ahem – every guy that I’ve dated and just about everything else that has been going on in my life.
Once in a while I type in my blog just to see what comes up in Google. Usually ‘midtown girl’ comes up on the first google search page, but thanks to SEO, it comes up on the 3rd page or so (I’m thinking of doing something about this, we’ll see). SEO, according to Wikipedia & just in case you guys were interested is –

“Search engine optimization (SEO) is the process of improving the volume or quality of traffic to a web site from search engines via “natural” (“organic” or “algorithmic”) search results. Typically, the earlier a site appears in the search results list, the more visitors it will receive from the search engine. SEO may target different kinds of search, including image search, local search, and industry-specific vertical search engines. This gives a web site web presence.”

Apparently this is really big right now, especially since the blog & social media world has since exploded.

Anywho, that’s not my point in this post. As I looked through the search I see all types of things related to my dear blog and everything else related to ‘Midtown‘: midtown cafe, midtown music, midtown lounge, midtown signals, midtown girl blog spot…HOLD UP.

Back the F* up bitches.

I click on it and apparently, some chick just signed up as Midtown Girl for their blog! WTF?

Now, I’m not saying people can’t do what they want – when they want, but have some originality PLEASE! If you’re starting a blog, and the name you want is taken(which mine is, on both blogspot & .com) why would you still use it (by means of hyphens, asterisks, or whatevz)? That’s so cheesy & unoriginal. That’s the equivalent of someone wanted to do a blog on celebrity gossip and calling it “pedrohilton.com“. COME ON!

Anywayz – I just felt like mentioning this and even though it might seem catty, it’s really not. Bc my ideas & thoughts, etc. – Are Mine.

Does anyone feel the same way?

kissies,
MG

6 Comments on “Random Thought…and it’s NOT about Dating!”

  1. i havent read your post! but i did read your comment!! girl in pink hair …your style hair way fucking cute! jealous even!! gonna go to sleep and catch up with your post tomorrow!!! xoxoxoxo

  2. Is it coincidence or a true rip-off attempt? No matter, clearly she knows the name is taken and actively being used, so it's kind of shitty, yeah.

  3. I'm sorry, that must be really frustrating! But seriously… I'm sure your blog is a million times better than hers. That was really unnecessary of her!

    That's so cool about Michael Imporlioni! I heard that from a friend as well. And I also love that he wrote a couple episodes of The Sopranos too.So talented…

  4. Hi mama! So SEO is the big thing right now for sure-I work in Marketing and it pays my bills haha.

    UMMM BE ORIGINAL is right. I think you should keep a close eye…and I will too…on this little you know what and make sure she's not jacking any of your material, etc. (This just happened to me and I'm still all fired up)

    Lets just say I'd be LIVID if someone titled their blog It's Unbeweavable but the domain was different.

    I'm annonyed FOR YOU. I'm sorry. But I am POSITIVE your blog is so much better, so we'll just focus on how fab you are. Cuz you're pretty fucking amazing lovebug.
    xo

  5. you are funny shit but…..that sucks!!!!! you know that they prob searched around before they chose it….so lame.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.